معرفی, مقالات

معرفی و بررسی کامل اپل واچ سری ۸

Apple-Watch-8-promo

اپل واچ سری ۸ از نظر ظاهر و طراحی نسبت به نسل قبل تغییری نکرده ولی برای راحتی کاربران قابلیت‌های جدیدی ارائه داده است. از قابلیت‌های این ساعت می‌توانیم به سنسور دما بدن، سیستم تشخیص تصادف، ردیابی چرخه تخمک‌گذاری و حالت کم‌مصرف باتری اشاره کرد. همچنین این مدل دارای پردازنده بهتری نسبت به نسل قبل است. قیمت این سری از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود.و قیمت نسخه سلولار ۴۹۹ دلار می‌باشد.

ویژگی‌های اپل واچ سری ۸:

چیز زیادی برای متمایز کردن اپل واچ سری ۸ از نسل قبلی خود وجود ندارد. درواقع اکثر کاربران ممکن است هرگز از آخرین ویژگی‌ها استفاده نکنند.

نمایشگر
اپل گزینه‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری را ارائه می‌دهد. هردوی این‌ها دارای صفحه نمایش رتینا، همیشه روشن با شیشه lon-X مقاوم در ۲ روکش آلمینیومی و فولاد ضد زنگ عرضه شده اند. صفحه نمایش با یک انحنای جزئی تا لبه گسترش می‌یابد. مرکز شیشه صفحه نمایش کمی ضخیم‌تر و تقویت‌شده است تا در برابر شکستگی مقاوم‌تر شود. حالت کم مصرف، صفحه نمایش همیشه روشن را خاموش می‌کند تا به افزایش عمر باتری کمک کند.

Apple-Watch-Series-8-display

سلامت
اپل واچ از مجموعه‌ای از حسگر‌ها و الگوریتم‌ها برای جمع‌آوری داده‌های سلامتی و اطلاع کاربران از روند سلامت استفاده می‌کند. در حالی که این ساعت یک دستگاه پزشکی نیست ولی می‌تواند کاربران را از مشکلات جسمی در حال پیشرفت آگاه کند.

 

دمای بدن
اپل واچ سری ۸ دارای ۲ سنسور دما است که باهم کار می‌کنند تا روند دمای بدن را ثبت کنند. سنسور پایینی دمای پوست را اندازه‌گیری می‌کند و سنسور بالایی دمای محیط را اندازه گیری می‌کند. سنسور دما در درجه اول برای ردیابی خواب استفاده می‌شود. این می‌تواند کاربر را از تغییرات دمای شبانه آگاه کند و تعیین کند که آیا اتاق برای یک خواب راحت خیلی گرم است یا خیر. یکی دیگر از موارد استفاده از سنسور دمای بدن، ردیابی چرخه تخمک‌گذاری است. اپل واچ با ردیابی دمای بدن در طول زمان می‌تواند زمان تخمک‌گذاری را تشخیص دهد که این مسئله به سلامت خانم‌ها کمک می‌کند.

تشخیص تصادف
مجموعه‌ای از حسگر‌های جدید برای تشخیص تصادف به اپل واچ سری ۸ اضافه شده است. اگر کاربری تصادف شدیدی کند، اپل واچ سری ۸ با اورژانس و خدمات اضطراری تماس میگیرد. اپل واچ سری ۸ می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی در یک تصادف رانندگی قرار گرفته‌اید. شتاب‌سنج جدید می‌تواند تا ۲۵۶ گرم نیرو را تشخیص دهد که نشان‌دهنده یک تصادف شدید است. داده‌های حرکت اکنون با چهار برابر سرعت قبلی جمع آوری می‌شوند که معادل حدود ۳۰۰۰ بار در ثانیه است.

ضربان قلب
ضربان قلب اولین ویژگی است که با سلامت همه قسمت‌های بدن مرتبط است. سنسور مادون قرمز در پشت اپل‌واچ به طور منظم ضربان قلب را اندازه‌گیری می‌کند و یافته‌های خود را در برنامه Health ثبت می‌کند. شما می‌توانید سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری کنید و نوار قلب بگیرید. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از Digital Crown و سنسور ضربان قلب برای تکمیل یک مدار الکتریکی در اطراف بدن خود، الکتروکاردیوگرام دستی بگیرند. این اندازه‌گیری به تعیین ریتم نامنظم قلب کمک می‌کند و می‌تواند به کاربران کمک کند تصمیم بگیرند که آیا نیاز به مراجعه به پزشک دارند یا خیر. همچنین یک سنسور اکسیژن خون در پشت سنسور تعبیه شده است. در صورت پایین آمدن اکسیژن خون به کاربران هشدار می‌دهد.

اپل واچ سری ۸ دسی بل را در هر محیطی ضبط می‌کند و در صورت بودن صدای بلند و خطرناک به کاربر هشدار می‌دهد.

زمانی که اپل واچ تشخیص دهد کاربر در حال شستن دست‌های خود است، تایمر بیست ثانیه‌ای شروع به کار می‌کند. این ویژگی در طول همه‌گیری کرونا، برای تشویق عادات سالم اضافه شد.

رنگ و متریالاپل واچ سری ۸ در دو مدل روکش‌دار آلمینیومی و فولادی ضدزنگ عرضه خواهد شد. مدل تیتانیوم در این مجموعه حذف شده است. مدل‌های فولادی (استیلی ) در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، و گرافیتی موجود است. مدل‌های آلمینیومی در رنگ‌های سرمه‌ای، طلایی،قرمز عرضه شده‌اند.

Apple-Watch-Series-8-Color

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *